23 februari 2014

Spaarpot DIY

Hey allemaal!
Morgen is de vakantie alweer voorbij! Het ging zo snel. Ik ben echt gewend aan twee weken vakantie, maar deze keer had ik dus maar een week. Blêh!


Ik wil gaan sparen, met geld. Daarom maakte ik een spaarpot, en een DIY voor jullie. Laten we gaan kijken!
Dit zijn de dingen die je nodig hebt:
-een fles*
-wol*
-tijdschriften
-gekleurd papier
-stiften/pennen/potloden
-stickers
-glitters
-lijm*
-plakband*
-gekleurd plakband
-schaar*
-1 of 2 cent muntjes
-je spaargeld*
-frutseltjes
De dingen met een * zijn écht nodig, de rest kan je er zelf bij verzinnen.

Stap 1: knip de bovenkant van de fles eraf.

Stap 2: Knip een stukje van de wol af (zolang dat het draadje helemaal om de fles heen kan), en plak dat met de lijm op de fles. Dit zijn lijntjes waarmee je je geld kan meten.

Plak de hele fles vol zoals hierboven.

Nu kan je gaan versieren! Ik heb wat glitters op een papiertje gedaan.

 Doe wat lijm op de bovenkant van de fles. Dep je fles in de glitters, nu heb je een glitterende bovenkant.

Knip wat merken uit een tijdschrift, dure én goedkope merken. Ik heb bijvoorbeeld ELF, maar ook M.A.C.

Je ziet het niet zo goed, maar plak de goedkope merken onderaan, de dure merken bovenaan en de gemiddelde merken in het midden. Hier heb ik Essence opgeplakt helemaal beneden.

Dit is de fles vol met merkjes.

Ik heb een M.A.C. lipstick bovenaan geplakt. Om te zien waar ik het voor doe. Haha!

Nu ga ik met mijn New York 'merkje' een leuk plaatje maken. Ik knip een rondje uit oranje papier, en daar plak ik het merkje op. Daarna versier ik het nog met wat glitters en stiften.
Zo ziet het er dan uit!

Nu schrijf ik mijn 'doelen' op gele papiertjes (maar kan ook een andere kleur, geld trouwens ook voor dat papiertje van New York). En ik plak er dierenstickers op. Die plak ik weer op de fles.

Hier doe ik het spaargeld in de fles.

Zo, het zit erin!

Dit is de spaarpot! Het is de meest foute spaarpot ooit, maar ik heb nu wel heel veel motivatie om te gaan sparen. Ik heb trouwens ook nog 1 en 2 cent muntjes op de fles geplakt. Dat zie je dus.

Ik zie jullie woensdag weer!
Liefs, Nua.

P.s.: De vakantiechallenge is niet gelukt, helaas!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten