27 januari 2014

Wat maakt jou gelukkig?

Hoi allemaal!
Vandaag praat ik over wat mij gelukkig maakt.
Geluk betekent voor iedereen iets anders, voor de een is het geld, voor de ander familie. Alhoewel ik persoonlijk denk dat geld niet gelukkig maakt, maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening. Familie is voor mij wel een belangrijk ding. Maar vrienden reken ik er eigenlijk ook bij. Als er niemand is die om je geeft, lijkt me dat heel moeilijk. Daarom vind ik dat familie en vrienden heel belangrijk zijn in je leven.
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening, en daarom is elk soort geluk het juiste. Als het maar datgene is dat jij liefhebt.

Geluk vindt je niet, het komt naar je toe. Dat zeggen wel veel mensen, maar is het ook echt waar? Ik denk dat als je de hele dag klavertje-viers gaat zoeken, dat je dan niet persee geluk tegen komt. Maar om nou gewoon de hele dag op de bank te gaan zitten, om het geluk op je af te laten komen. Nee, ik denk niet dat dat werkt.
Volg gewoon je eigen weg, en dan kom je er wel.

Zoals ik dus al zei, volg je eigen weg. Ik denk dat dat heel erg belangrijk is om geluk te vinden. Als je de hele dag achter dat populairste meisje uit de klas gaat lopen, om zelf populair te worden, wordt je zeker niet gelukkig. Je bent dan een meeloper, en dat is absoluut niet je eigen weg volgen!
Als mensen merken dat jij niks geeft aan nare opmerkingen, en als je je eigen mening kan geven, dan zullen mensen juist aardiger naar je gaan kijken. En zal jij dus ook aardiger gevonden worden.

Maar is het nou zo belangrijk dat mensen je aardig gaan vinden? Nee toch?

Geluk komt van jezelf, en misschien kun je het ook wel van anderen krijgen, je zult het toch ook zelf moeten vinden.

Maar goed, nu dwalen we een beetje af. Wat maakt mij nou gelukkig?

1. Familie/vrienden.
Zonder mijn moeder was ik er nu niet geweest. En ik ben me ook heel erg dankbaar voor al mijn andere familie! Ze moeten toch elke dag weer met mij leven, of ik nou aardig doe of niet. Zelfs als ik chagrijnig ben, zijn ze er toch nog.
Ja, ik denk dat ik dat wel heel erg belangrijk vind.
2. Beauty.
Elke keer weer als ik mijn make-up zie, of ik zie een youtube-filmpje over make-up. Dan wordt ik zo blij! Ik kan er zo van genieten! Van een kleine lipgloss, aaahh. Geweldig. Fantastisch. Briljant.
3. Eten.
Ja eten! Ik ben zo verslaafd aan snoep, en koek, en chocola. Ja eigenlijk allemaal! Ik kan ook zo blij worden van een klein stukje koek, ooohh.
4. Bloggen.
Ook al heb ik nog niet zoveel volgers, toch maakt het me blij om dan die paar mensen te zien die mijn blog hebben bekeken. Het is toch wel een stukje van jezelf waar je kan doen wat je zelf wilt. En dat is geweldig!

Dat waren dus een paar dingen waar ik gelukkig van kan worden. Heb jij nog leuke dingen waar je gelukkig van wordt? En wat is dat dan?

Liefs, Nua
Xxx Nua

Geen opmerkingen:

Een reactie posten