20 juni 2014

Persoonlijk update, over naar de 2e klas?, ALovelyBeautyWorld en meer

Hey!

Dát is lang geleden zeg! Ik weet het, ik moet me schamen. Ik weet niet eens waarom ik zo lang weg ben geweest, misschien even geen blog, me meer focussen op huiswerk, want het is het einde van het jaar, en ik wil natuurlijk wel over. Over een week heb ik namelijk al weer proefwerkweek, en daarna twee weken af en toe naar school, en dan, vrij!
Ik had natuurlijk ook wel kunnen zeggen: 'Ja, maar ik had het druk, blablabla...', maar dat leek me niet zo'n goed plan, aangezien ik al we er ongeveer drie maanden weg ben geweest. Dus, dan had ik natuurlijk wel tijd gehad.



Om even op het onderwerp school in te gaan: het gaat heel goed op school. Niet dat ik wil opscheppen, maar ik heb deze periode nog geen onvoldoende gehaald, sterker nog, ik heb dit jaar nog maar één onvoldoende gehaald; voor wiskunde. Met wiskunde gaat het nu ook veel beter, ik snap het meer en haal betere cijfers. Met veel vakken gaat het deze periode zoizo wel goed. Sinds ik de vorige periode eens een 5.7 voor geschiedenis heb gehaald, heb ik ook erg mijn best gedaan voor geschiedenis (5.4 is bij ons op school een onvoldoende). En met succes: voor mijn vorige toets haalde ik boven de 8.0. Had ik het toch niet voor niets gedaan!
 En wat is mijn tip dan om betere cijfers te halen? Opletten in de les! Ik weet dat het moeilijk is (ik weet hoe leuk het is om tijdens de les gezellig te praten), maar het helpt echt! Ik denk ook wel dat ik over ga, aangezien mijn cijfers-ik sta voor geen vak onvoldoende-en daar ben ik erg blij mee. Ik ga liever naar de tweede dan dat ik dit jaar nog een keertje over zou moeten doen.

Dan een ander onderwerp: mijn blog! Want, waarom was ik er een hele tijd niet, en nu opeens weer wel? Ik had al uitgelegd-niet echt uitgelegd, maar gewoon wat erover gezegd-dat ik er niet was omdat me wat meer wilde focussen op huiswerk, en dus op school. Maar ik miste het bloggen zo, en ik wilde wel weer gaan bloggen, dat was deze week. Maar ik heb een planner gemaakt voor de proefwerkweek, en leer dus nu voor ongeveer zes vakken per dag, daar komt nog mijn huiswerk, helpen bij turnen, zelf turnen en natuurlijk gewoon tijd voor mezelf, had ik niet meer echt tijd om te bloggen. Maar laat het nou vandaag vrijdag zijn, en morgen zaterdag, dus geen school, dus geen huiswerk, turnen of helpen bij turnen. Dáárom ben ik er vandaag dus weer. En als het vakantie is, ga ik nátuurlijk weer enthousiast verder met bloggen. Misschien komen er zelfs morgen en maandag een artikel online. Maar dat kan ik nog niet beloven. Ik zat wel al te denken aan een schema, namelijk deze:
Woensdag: review, DIY, of iets anders
Zaterdag: recept
Maandag: foto's van de week
Laat (als je er tenminste nog bent) even weten of je dit een goed idee vindt. Ik zou het heel leuk vinden als je dat deed!

Wat gaan jullie trouwens doen deze vakantie? Ik weet het nog niet zeker, maar waarschijnlijk ga ik naar Frankrijk en Spanje op vakantie. Voor de rest ga ik nog logeren met m'n vriendinnen. Waarschijnlijk ga ik met twee vriendinnen naar Duinrell en het Tikibad, en dan gezellig slapen. Ik heb ook al plannen met vriendinnen om te gaan fietsen naar het strand bij ons in de buurt, dan daar lekker te gaan zwemmen en in de avond ergens in de buurt op een camping te gaan slapen. En weer met andere vriendinnen heb ik afgesproken om met z'n allen te gaan logeren.
Ik ga ook nog wel andere dingen doen zoals bloggen, lezen, veel films kijken, veel dingen bakken en een tijdschrift te maken. Dat gaat trouwens nog wel even duren, maar ik hoop hem aan het einde van de vakantie wel af te hebben. Als je nog een idee hebt voor in het tijdschrift, kun je dat natuurlijk altijd even mailen; mijn e-mail adres is nualuit1@gmail.com.

Ik heb laatst ook een boek gelezen; The Fault In Our Stars. Echt een aanrader! het gaat over een meisje, Hazel, die kanker heeft. Een zwaar en moeilijk onderwerp dus, maar ze vertelt het heel luchtig, en echt heel wijs en mooi. Ze is ook heel slim, en zegt en denkt veel mooie en wijze dingen waar je veel van kunt leren, maar soms is het een beetje té lastig geschreven. dan moest ik een zin tien keer lezen  voordat ik hem begreep, of ik begreep hem zelfs helemaal niet. Ondanks dat is het nog steeds een prachtig boek! Ik denk trouwens dat je er wel van hebt gehoord, aangezien Instagram hélemaal volgespamd is met TFIOS. De film is nu al uit in Amerika, maar niet in Nederland, helaas :( In Nederland komt hij op 10 juli uit, en dan zit ik nátuurlijk in de bioscoop, haha! Hier is de trailer:
Allemaal lezen en kijken dus!

Ik denk dat ik zo alweer genoeg heb geschreven, en ik hoop dat ik jullie binnenkort weer zie!
Veel liefs, Nua!

P.s. voor Maaike van beautybymaaike : vind je dit goed? Het zijn ongeveer 850 woorden...






Geen opmerkingen:

Een reactie posten